, ,

60 de pensionari de la Calea Ferată din Moldova. Cum explică conducerea

60 de pensionari de la Calea Ferată din Moldova. Cum explică conducerea

Sugrumată de datorii la plata salariilor, conducerea CFM recurge la noi disponibilizări. Pînă acum au rămas fără muncă 60 de persoane.

60 de pensionari de la calea ferata din moldova cum explica conducerea 2e0640b

Este vorba despre pensionari cu vîrste de peste 70 de ani, susține șeful interimar de la CFM. În ultimii patru ani, numărul angajaților CFM s-a redus de aproape două ori, notează Noi.md cu referire la tv8.

CFM caută bani pentru salarii. Datoriile față de angajați se ridică la 70.000.000 de lei

„Pînă acum au fost disponibilizate în jur de 60 de persoane. Nu merge vorba de personalul activ, cel care muncești. Este vorba despre pensionari, pe care îi avem foarte mulți. Ei au o vîrstă de 70 ani sau chiar peste 75. La prima etapă, mergem pe vîrstnici, adică pe cei care, totuși, au o pensie și se pot întreține. Da, poate nu sînt cei care trebuie să fie, dar, totuși, au cu ce se întreține”.

Înainte de a recurge la disponibilizarea pensionarilor, CFM a decis să-și optimizeze cheltuielile comasînd filialele mici cu cele mai mari. Mai mult, directorul interimar al întreprinderii susține că vor urma și alte disponibilizări. Următoarele ar putea avea loc după reabilitarea tronsonului de cale ferată de la sud.

„La finisarea primei etape, să zicem de la Tighina și pînă la Basarabeasca, iarăși o să facem o analiză amplă a numărului de personal ca să facem un calcul despre necesitatea lui. Pentru că după reabilitare se micșorează numărul de personal și costurile de întreținere a infrastructurii. Pe această cale tot o să mergem și sînt mai multe idei care trebuie să le implementăm. Mergem pe calea reformelor”.

Spînu: „CFM trebuie să se optimizeze. Acest lucru înseamnă și disponibilizări”

Deși nu critică acțiunile la care recurge administrația CFM pentru a reduce cheltuielile, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor sugerează că întreprinderea are nevoie de mai mult suport din partea statului.

„Nu sînt volume, nu sînt bani. Nu este o structură bugetară, este autogestiune. De aici și apar aceste probleme. Noi trebuie să fim măcar întreținuți, măcar întreținerea infrastructurii de la stat. Cum se întîmplă în Ucraina, Romînia”.

Invitat la o emisiune, ministrul Infsrastructurii, Andrei Spînu, a declarat că se iau în calcul investițiile în infrastructura feroviară, pentru modernizarea acesteia, menționînd, însă, că statul nu va acoperi și restanțele de la CFM.

O sursă: noi.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *