bmw lupta pentru a opri vanzarea mashinilor recuperate de pe nava fremantle highway care a luat foc acum un an 7aba367

BMW luptă pentru a opri vânzarea maşinilor recuperate de pe nava Fremantle Highway, care a luat foc acum un an

Acum aproape un an, în luna iulie 2023, lângă coasta Olandei a luat foc nava Fremantle Highway, care avea la bord 3.783 automobile la bord, inclusiv 498 maşini electrice. Incendiul a fost stins printr-o intervenţie profesionistă a pompierilor la bordul navei, evitându-se astfel arderea completă şi scufundarea, cum s-a întâmplat mai devreme în cazul Felicity Ace. Nava de lângă coasta olandeză fusese remorcată ulterior într-un loc sigur, după care a fost inspectată, iar la final a urmat şi o operaţiune de scoatere a maşinilor de la bordul său, constatându-se că un număr de peste 1.000 de automobile au supravieţuit neatinse. Acum BMW luptă pentru a opri vânzarea acelor automobile recuperate de pe nava incendiată. bmw lupta pentru a opri vanzarea mashinilor recuperate de pe nava fremantle highway care a luat foc acum un an 7aba367 Foarte multe din maşinile care au supravieţuit erau modele BMW şi Mercedes, şi paradoxul e că şi aproape toate maşinile electrice care se aflau la bord au supravieţuit, întrucât incendiul părea să fi pornit la alt etaj, şi nu de la o maşină electrică, contrar speculaţiilor iniţiale. În august şi septembrie 2023, când scriam despre cele 1.000 maşini supravieţuite, dintre care aproape 500 electrice, spuneam că nu se cunoştea deocamdată ce se va întâmpla cu ele. Însă spuneam că atunci compania de asigurări şi cea care deţine nava trebuiau să decidă, întrucât era cât se poate de clar că acele maşini nu vor mai putea ajunge la clienţii iniţiali, iar producătorii auto ar fi urmat să primească despăgubiri pentru a produce alte maşini în loc. Acum a ieşit la iveală că acea companie de asigurări din Taiwan a devenit atunci proprietara maşinilor salvate, după ce a plătit despăgubirile către operatorul navei, iar acesta din urmă şi-a despăgubit clienţii cărora le transporta maşinile. Compania taiwaneză a vândut maşinile direct din portul olandez unei alte companii din Rotterdam, care le-a cumpărat la preţ redus, întrucât erau maşini declarate daună totală, dar aparent funcţionale. La un an distanţă, compania olandeză a demarat procedurile de vânzare a acelor maşini, încercând să facă profit din achiziţia sa la pachet prin vânzarea fiecărei maşini în parte, la preţ redus, dar mai apropiat de preţul normal al unei maşini noi. BMW a aflat despre această intenţie şi, întrucât între maşinile salvate erau şi 260 exemplare BMW, a demarat lupta în justiţie pentru a bloca vânzarea acelor maşini, indicând faptul că acestea ar prezenta riscuri majore de siguranţă, care n-ar trebui subestimate. Consorţiul olandez a încercat să găsească un compromis cu BMW, iar acest compromis pe care şi-l dorea compania cumpărătoare a acestor maşini salvate de pe nava incendiată era unul absolut nedemn, acea companie propunând celor de la BMW să-şi dea acordul ca acele maşini să fie vândute în ţări din afara UE şi SUA, unde standardele de siguranţă faţă de maşini sunt mai permisive. Un soi de vânzare în ţări din lumea a treia, unde nimeni nu s-ar mai fi întrebat de istoria lor. Doar că, din fericire, BMW are propriile standarde morale şi de siguranţă şi a refuzat categoric să facă asta. Aşa că BMW cere într-o instanţă olandeză ca maşinile să meargă la casare fizică, pentru a nu mai putea fi vândute, reuşind să sechestreze maşinile deocamdată, astfel încât compania olandeză să nu le poată înstrăina către părţi terţe până la pronunţarea unui verdict. Desigur, de cealaltă parte reprezentanţii consorţiului olandez spun că maşinile ar fi perfect funcţionale şi e păcat să fie casate. BMW, însă, e absolut sigur că acestea prezintă potenţiale probleme de siguranţă, şi nu vrea sub nicio formă să ajungă ca aceste sute de maşini să ajungă să transporte oameni în momentul în care vreun risc de securitate ar putea să se materializeze. Iar pentru BMW verdictul nu va schimba nimic la nivel financiar, pentru că despăgubirile au fost deja recepţionate, ci doar la nivel de reputaţie şi evitare a unor riscuri pentru oamenii care ar putea cumpăra aceste maşini. Apropo, e curios faptul că Mercedes nu are înregistrat vreun caz similar în instanţă, prin care ar vrea să blocheze vânzarea modelelor Mercedes de pe aceeaşi navă, deşi printre maşinile salvate au fost multe exemplare ale mărcii. Mai mult ca atât, anul trecut, în momentul evacuării maşinilor salvate, un Mercedes EQS electric a luat loc după ce a fost scos de pe navă.

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *