compania horse fondata de renault shi geely a demarat productsia unui motor de 12 litri la uzina mioveni din romania pentru noul dacia duster e772e82

Compania Horse, fondată de Renault şi Geely, a demarat producţia unui motor de 1,2 litri la uzina Mioveni din România, pentru noul Dacia Duster

Compania Horse, anunţată acum mai bine de un an de Renault şi Geely pentru a gestiona producţia de motoare cu combustie şi sisteme de propulsie hibridă pentru ambii producători, a demarat acum producţia motorului HR12, de 1,2 litri, la fabrica din Mioveni, România, la doar câteva zile după ce a fost anunţată finalizarea procedurilor oficiale de înfiinţare a companiei şi transmiterilor de patrimoniu către aceasta. compania horse fondata de renault shi geely a demarat productsia unui motor de 12 litri la uzina mioveni din romania pentru noul dacia duster e772e82 Compania Horse a apărut ca urmare a divizării anunţate de Renault în 2022, în care compania franceză şi-a separat ariile de activitate în câteva entităţi, una din ele urmând a fi dedicată producţiei de motoare cu combustie, sisteme hibride şi transmisii pentru acestea. La acel moment tranziţia spre electrificare părea atât de accelerată, încât o asemenea divizie părea mai puţin strategică, prin urmare, Renault a decis să poate împărţi povara cu Geely, fondând o nouă companie cu participaţie egală de 50%. Astfel, o parte din activităţile Dacia au fost transferate către noua structură. Acum noua companie Horse începe oficial să producă motorul HR12 în România, fiind vorba de un motor cu 3 cilindri şi 1,2 litri, cu 130 CP şi 230 Nm la activ, care va echipa în primul rând noua generaţie Dacia Duster. Nu e un propulsor absolut nou, e nouă denumirea lui şi tranziţia oficială în gama Horse. Până acum propulsorul care avea indicele TC3 era produs în Spania, la uzina Renault din Valladolid. Fabrica spaniolă va continua producţia acestui propulsor, doar că el va echipa modelele Renault. Uzina de la Mioveni are potenţialul de a produce 450.000 motoare anual, având şi capacităţi de topire şi turnare a pieselor din aluminiu. De fapt, uzina din Mioveni anunţă că a trecut printr-un proces amplu de retehnologizare şi echipare cu utilaje noi, astfel încât acum are capacitatea de asigura ciclul complet de producţie a noului motor.

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *