DR Automobiles a fost amendată de guvernul italian cu 6 milioane de euro pentru că făcea doar asamblarea finală a maşinilor în Italia, cu componente chinezeşti

Există o mare diferenţă între o fabrică ce produce automobile turnând sau cel puţin sudând şi nituind caroserii, trasând cablaje electrice prin ele, fabricând eventual şi o parte din componente pe loc şi punând totul în construcţia finală a unei maşini, pas cu pas pe o linie de asamblare, şi o fabrică ce doar face asamblarea finală a maşinilor pe baza modulelor mari, primite de la o fabrică mamă. În cel de-al doilea caz, totul se poate face cu nişte strângeri de buloane într-o hală fără prea mari investiţii pentru o linie de producţie propriu-zisă. Asemenea tipuri de fabrici, însă, nu aduc prea mare plus valoare şi sunt de obicei create fie la o etapă iniţială de stabilire a producţiei, fie pentru a schimba originea de fabricare a unei maşini, aplicând la final originea în ţara finală, deşi aproape tot a fost produs în altă ţară. Ei bine, exact pentru asemenea practici a fost amendată acum compania DR Automobiles de guvernul italian. dr automobiles a fost amendata de guvernul italian cu 6 milioane de euro pentru ca facea doar asamblarea finala a mashinilor in italia cu compone 675efe6 Foto: Linie de producţie completă la o fabrică auto

Compania e una italiană, fondată în regiunea Molisia dinspre sudul Italiei, şi are mai multe mărci auto în portofoliul despre care n-a prea auzit nimeni în afara Italiei — Evo, DR, Sportequipe şi ICH-X. Toate mărcile şi modele din portofoliul companiei, însă, sunt bazate pe modele chinezeşti ale BAIC, Chery şi JAC, care şi-au schimbat doar denumirea şi emblemele. Foto: Un SUV al mărcii DR

Paradoxul e că deşi vinde preponderent doar în Italia, compania a reuşit să adune vânzări bune cu maşini relativ ieftine şi simple, fără a investi în cercetare şi dezvoltare de modele. Cifra de afaceri a celor de la DR în 2023 a fost de 700 milioane de euro, deci se poate vorbi deja despre vânzări cât se poate de importante pentru o singură ţară ca Italia. Acum, însă, autoritatea italiană responsabilă de politici anti-monopol şi concurenţă neloială a amendat compania cu 6 milioane de euro pentru că ar fi indus în eroare cumpărătorii săi şi publicul din Italia că maşinile sale ar fi fabricate în Italia, când, de fapt, în Italia au loc doar ultimele operaţiuni simpliste de unire într-un tot întreg a componentelor majore venite din China. Foto: Aşa arată procesul de „producţie” la fabrica DR Automobiles din Italia, cu câteva elemente finale asamblate la maşini

Cei de la DR au şi reacţionat deja prin fondatorul Massimo Di Risio, care a spus că e oripilat de amenda impusă companiei sale, pe care o consideră nedreaptă, întrucât DR Automobiles n-ar fi comunicat niciodată publicului că ar face producţia completă a maşinilor sale în Italia. Totuşi, autorităţile din guvernul Italian spun că, de fapt, într-o ţară cu tradiţie de producţie a automobilelor precum Italia, simplul fapt că o maşină e lansată pe piaţă de o companie italiană, care spune că deţine şi o fabrică în Italia, de pe poarta căreia ies acele maşini, prezumă deja că maşinile sunt fabricate acolo, în Italia, iar asta dă încredere cumpărătorilor să cumpere aceste maşini. Iar practica celor de la DR Automobiles este de fapt o excepţie de la normal, care trebuie comunicată clar, pentru ca toţi cumpărătorii să înţeleagă că nu cumpără o maşină italiană, ci una chinezească, redenumită, care a fost doar înşurubată la final în Italia. Eşuarea de a comunica aceste lucruri e deja o manipulare şi o inducere în eroare a cumpărătorilor, mai zic reprezentanţii guvernului italian. Foto: Asamblare la DR Automobiles în Italia

Această amendă vine să continue o linie de acţiuni dure ale guvernului italian faţă de producătorii auto care aleg doar să profite de asocierea cu imaginea frumoasă a Italiei, fără a investi prea mult în producţia locală. Aşa guvernul Italiei a sechestrat o partidă de Fiat Topolino, fabricate în Maroc, dar cu steagul Italiei aplicat pe caroseria lor, iar SUV-ului Alfa Romeo i-a fost interzisă denumirea de Milano, atât timp cât nu e fabricat în Italia, ci Polonia. Foto: Partida de Fiat Topolino. sechestrată în port, cu steagul Italiei pe ele, în timp ce maşinile erau fabricate în Maroc

Cei de la DR Automobiles au anunţat totuşi că vor contesta în judecată amenda care le-a fost aplicată. Însă aceeaşi autoritate anti-monopol spune că investigarea companiei abia a început, şi vor fi analizate toate procesele de import a componentelor majore chinezeşti în vederea analizei dacă acestea au fost calificate corect şi dacă au fost plătite taxele corecte pentru ele, iar pe lângă asta, vor fi analizate plângerile din partea consumatorilor despre lipsa frecventă de piese de schimb pentru maşinile vândute de DR Automobiles şi timpii foarte lungi de aşteptare, fapt care ar putea constitui o încălcare a drepturilor consumatorilor. Aşadar, compania ar putea avea parte de penalităţi şi mai usturătoare în perioada următoare din partea guvernului italian. Se pare, deci, că Italia îşi reconfirmă tot mai hotărât o poziţie prin care să facă diferenţe, în viziunea sa, între companiile oneste care investesc consistent în producţia locală în ţară şi în cele care vor să o facă pe producătorii mai şmecheri, minimizând la minim orice investiţie în producţia locală şi angajările locale, dar trăgând foloase de pe urma imaginii că ar fabrica şi ei ceva în Italia, alături de cei care chiar fac efortul de a produce plenar în ţară.

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *