dupa ce a eshuat de multiple ori cu propriile solutsii soft vw va plati 5 miliarde de dolari catre rivian pentru a primi abordarea de soft a aces 54ade8c

După ce a eşuat de multiple ori cu propriile soluţii soft, VW va plăti 5 miliarde de dolari către Rivian pentru a primi abordarea de soft a acestuia

VW a devenit deja notoriu în ultimii ani la multiplele eşuări pe care le-a avut cu maşinile electrice, în special la softul lor, dar şi abordarea hardware. Unele modele electrice ale grupului VW au fost atât de proaste şi pline de erori şi probleme, încât au determinat generarea unei imagini de maşini problematice în China şi SUA, generând vânzări extrem de slabe. Altele probleme de soft s-au reflectat şi la noile platforme ale grupului VW, destinate modelelor de lux, fapt care a dus în repetate rânduri la întârzierea şi amânarea lansării unor modele electrice precum Porsche Macan EV, dar şi un gol grav de lansări pentru Audi, care a ajuns să fie criticat de propriii şefi că şi-a pierdut aderenţa pe care o avea cândva de a face progres prin tehnologie. Acum grupul VW vrea să folosească abordări inteligente ale unor minţi proaspete din industria auto şi apelează la ajutorul celor de la Rivian. dupa ce a eshuat de multiple ori cu propriile solutsii soft vw va plati 5 miliarde de dolari catre rivian pentru a primi abordarea de soft a aces 54ade8c Toate problemele de soft ale grupului VW s-au datorat şi performanţei foarte slabe livrate de Cariad, o companie IT care a fost fondată exclusiv pentru a produce softuri pentru modelele grupului VW. Intenţia teoretică era bună, pentru că astfel se crea practic o divizie de soft care putea cunoaşte profund modelele grupului VW şi putea adapta uşor aceste softuri de la o marcă la alta, contribuind printr-o viteză mai mare a inovaţiei pentru modelele VW. Doar că în realitate structura a fost una amorfă, lentă, livrând aproape toate produsele cu întârziere şi cu mari bug-uri. De asemenea, a existat o abordare bazată foarte mult pe inerţia modelelor cu combustie anterioare, cu module care au procesoarele lor separate, relativ slabe, şi care comunică între ele prin protocoale vechi, în timp ce modelele electrice au adeseori nevoie de putere de calcul mult mai mare şi date centralizate. Şi exact aceste deficienţe în abordare vrea acum grupul VW să le rezolve prin parteneriatul cu Rivian, un producător american relativ nou în industria audio, care avea până de curând doar două modele, SUV-ul R1S şi pick-up-u R1T, dar care a dezvăluit acum câteva luni încă 3 modele noi superbe, mai compacte, toate trei bazate pe aceeaşi platformă — R2, R3 şi R3X. VW va investi cu efect imediat 1 miliard de dolari în Rivian, virând aceşti bani pe conturile Rivian, cu şansa ca ulterior ei să se transforme într-o cotă mică de acţiuni. Iar încă 4 miliarde sunt preconizaţi în următoarele etape, până la o sumă de 5 miliarde de dolari pe care o va primi Rivian. În schimb, Rivian şi VW vor fonda o companie nouă, în comun, în raport de 50% la 50% de acţionariat. Noua companie va primind tehnologie şi soft de la Rivian, pe care îl va adapta pentru modelele VW, vânzând acest soft către mărcile grupului VW, cu un profit minim. Iar toate modelele grupului VW vor avea astfel parte efectiv de abordarea de soft a celor de la Rivian şi o vor putea implementa. Problema e că multe din modelele actuale ale grupului VW ar necesita schimbări majore constructive ca să fie compatibile cu abordarea Rivian, din cauza unei diferenţe majore, menţionate mai sus. Rivian evită folosirea semiconductorilor şi procesoarelor peste tot în maşină, ci adoptă zone centralizate de calcul, unde sunt folosiţi mai puţini semiconductori, dar mult mai puternici. Asta exclude o mulţime din posibile erori de comunicare, funcţionări lente şi alte manifestări. Totodată asta reduce substanţial şi numărul de semiconductori necesari într-o maşină, iar astfel modelele grupului VW ar scăpa de microchip-uri de generaţie veche, produse în zilele noastre doar prin Taiwan sau alte regiuni asiatice. Şi, desigur, însăşi softul Rivian şi interfaţa acestuia e constant calificată în industria drept una din cele mai bune, iar în SUA Rivian ocupă locul 1 în satisfacţia consumatorilor la acest capitol. Totul e clar, intuitiv, plăcut, şi funcţionează fără erori şi latenţe, spre deosebire de modul în care funcţionează soft-ul VW. Iar într-o maşină electrică, unde aproape totul e dirijat de soft, aceste calităţi sunt esenţiale. Şeful grupului VW, Oliver Blume, s-a grăbit să anunţe că noul parteneriat nu vine să înlocuiască, ci să completeze parteneriatele actuale ale VW cu Cariad şi Xpeng în China. Însă, dacă parteneriatul cu Rivian va funcţiona, în doar câţiva ani Cariad va deveni o structură irelevantă şi inutilă şi are toate şansele să dispară. Şeful Rivian, RJ Scaringe, a anunţat că banii obţinuţi de la VW vor ajuta Rivian să investească în plasarea mai rapidă în producţie a modelelor R2, R3 şi R3X, atât la fabrica din Illinois, cât şi definitivarea construcţiei fabricii din statul Georgia. El a ţinut să menţioneze că Rivian rămâne o companie independentă, absolut separată de VW, şi platformele tehnice sau motoarele nu vor merge spre VW, ci doar abordarea de soft şi softul propriu-zis, prin acea companie separată, iar VW va trebui să-şi creeze singur platformele tehnice care să corespundă acestei abordări inovative de soft. Deci, efectiv Rivian va licenţia către noua companie fondată în comun softurile sale şi unele schiţe inginereşti pentru localizarea semiconductoarelor şi modulelor într-o maşină electrică modernă, iar mai departe Rivian va beneficia şi de plăţi pentru folosirea acestora de către mărcile grupului VW, precum Lamborghini, Audi, Porsche, VW, Bentley, Skoda, Cupra. Este, deci, un acord cât se poate de avantajos pentru Rivian, pentru că nu obligă la împărţiri de platforme şi nu trimite compania sub umbrela grupului VW, ci dimpotrivă, îi permite să acumuleze miliarde de dolari acum pentru a-şi accelera creşterea şi multe alte sute de milioane în viitor prin vânzarea licenţelor de soft către mărcile grupului VW. Iar VW, ca un producător din catalogat adeseori a fi în categoria dinozaurilor, a ajuns în sfârşit la înţelepciunea de a plăti minţilor tinere şi inovative banii pe care aceştia-i merită în loc să încerce crearea de lucruri noi prin metode vechi şi lente, care au eşuat de nenumărate ori.

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *