impact days 2024 peste 150 de participanti au discutat despre impactul antreprenoriatului social 61464ac

Impact Days 2024: Peste 150 de participanți au discutat despre impactul antreprenoriatului social

Impact Days 2024: Peste 150 de participanți au discutat despre impactul antreprenoriatului social

Peste 150 de antreprenori care dezvoltă afaceri sociale, investitori, filantropi, organizații de suport, startup-uri și companii au participat pe 24 și 25 mai la Impact Days. În cadrul ediției din acest an, 38 de speakeri naționali și internaționali au împărțit din experiența lor. Tema principală a conferinței din acest an a pus accent pe cele 3 dimensiuni ale programului ESG (responsabilitatea ecologică, socială și de guvernanță). Un moment important în cadrul ediției din acest an a fost lansarea Mărcii Sociale.

Principiile ESG (E-environment, S-social, G-governance) reprezintă o politică internă a unei companii care, pe lângă activitatea sa comercială, creează schimbări pozitive în societate și mediul înconjurător. Companiile care urmează principiile ESG sunt considerate mai responsabile și mai grijulii față de clienți și ecosistem. De asemenea, aceste companii sunt inovatoare, deoarece găsesc soluții noi pentru diverse probleme și implică mai multe părți interesate în dezvoltarea strategiilor de dezvoltare durabilă.

La eveniment au fost prezenți antreprenori care dezvoltă afaceri sociale atât în dreapta cât și în stânga Nistrului. Aceștia și-au expus produsele la standurile improvizate în cadrul evenimentului.

Ludmila Gnusova este reprezentantă OOO Rasvet din orașul Tiraspol. Femeia reprezintă o întreprindere care oferă locuri de muncă persoanelor cu deficiențe de vedere.

„Noi confecționăm prelungitoare, clești pentru haine, iar acum avem produse noi – umerașe pentru haine. La întreprinderea noastră muncesc persoane cu deficiențe de vedere, care fac seturile de clește pentru haine. Cred că este foarte important având în vedere că în stânga Nistrului există o singură întreprindere de acest fel”, a declarat antreprenoarea.

Marcela Mastac, fondatoarea brandului de jucării ”Guga Gaga” susține că „Impact Days este un eveniment important pentru antreprenori. Pe lângă faptul că îi ajută să facă schimb de experiență acest eveniment le permite consumatorilor să afle mai multe despre afacerile sociale și să promoveze decizii corecte în alegerile lor.”

Echipa Ecovisio, care organizează Impact Days deja al doilea an la rând, a început să promoveze domeniul de antreprenoriat social atunci când în țara noastră încă nu exista legea cu privire la antreprenoriatul social. Acum, membri ai echipei își dezvoltă propriile afaceri sociale. De 11 ani,  Ecovisio organizează un târg anual pentru producătorii locali care optează pentru produse ecologice. Târgul a fost una dintre primele inițiative de acest gen din țara noastră. Totodată, echipa Ecovisio a lucrat asupra primului ghid pe Antreprenoriat Social și alte resurse utile pentru antreprenori sociali și eco. Pe lângă asta, echipa dezvoltă evenimente regionale cum ar fi Impact Forum, dar și activități și servicii pentru antreprenori. În ultimii trei ani, Ecovisio face advocacy prin Platforma de Dezvoltare a Antreprenoriatului Social, iar acum au creat acasă și un eveniment după formatul UE – Impact Days.

„După prima ediție Impact Days putem să ne lăudăm cu mai multe colaborări între afacerile sociale, care preponderent sunt afaceri mici și mijlocii și businessul mare. Unul dintre rezultatele cu care astăzi ne mândrim este Marca Socială, un rezultat al eforturilor mai multor parteneri, iar Impact Days este locul unde se coagulează aceste eforturi”, susține Marina Cebanu, coordonatoare PR și Comunicare Ecovisio.

Marca Socială reprezintă o emblemă a angajamentului Platformei pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Social din Republica Moldova față de comunitate și inovație. Scopul Mărcii Sociale este de a evidenția produsele și serviciile oferite de întreprinderile sociale din țară. Produsul a fost solicitat și așteptat de mulți ani de comunitatea antreprenorilor sociali și, în prezent, nu se regăsește nici în Europa, reprezentând o inovație la acest capitol.

Impact Days a fost desfășurat în cadrul unui proiect finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia prin intermediul Fundației Est-Europene, în parteneriat cu Asociația Businessului European și al Centrului Contact; co-organizat în cadrul proiectului „Collaborate for Impact”, finanțat de Uniunea Europeană și derulat de Impact Europe și 5 parteneri din țările Parteneriatului Estic; de PNUD Moldova; co-finanțat de IM Swedish Development Partner; și organizat inclusiv cu suportul Proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.

O sursă: realitatea.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *