producatorul ceh tatra a lansat noua generatsie a camionului phoenix pastrand sistemul sau legendar de tractsiune 3071fbd

Producătorul ceh Tatra a lansat noua generaţie a camionului Phoenix, păstrând sistemul său legendar de tracţiune

Producătorul ceh Tatra a lansat aseară noua generaţie a camionului său Phoenix, cel mai „civil” dintre toate în scopurile de utilizare. Ca şi generaţia precedentă, Phoenix, care fusese proiectată în perioada când DAF avea acţiuni la Tatra, şi noul camion Phoenix preia cabina de la DAF, de această dată fiind vorba de noul camion DAF XG. producatorul ceh tatra a lansat noua generatsie a camionului phoenix pastrand sistemul sau legendar de tractsiune 3071fbd Dacă alte camioane specializate, precum Tatra Force puteau şi mai pot avea motoare clasice Tatra V8 răcite cu aer, generaţia precedentă Phoenix avea doar motoare răcite cu lichid, de origine Paccar, adică de la grupul deţinător al mărcii de camioane DAF. Şi noua generaţie Tatra Phoenix păstrează acelaşi principiu prin care va folosi motoare Paccar, din seria MX-11 şi MX-13, cu puteri cuprinse între 408 CP şi 530 CP. Foto. Camionul DAF XG, donatorul cabinei pentru noul camion Tatra

Cutiile de viteze sunt deja doar automate, cea manuală fiind exclusă din peisaj. Se va putea opta fie pentru o cutie Allison, fie pentru una ZF. Cel mai important pentru pasionaţii Tatra e că noua generaţie Phoenix a păstrat întregul concept al sistemului său legendar de tracţiune integrală cu tub central modular de tracţiune, montat deasupra punţilor, iar la fiecare punte o articulaţie du diferenţial blocabil transmite puterea către acea punte. A fost păstrată şi construcţia legendară a punţilor articulate, construite din două segmente care pot articula din zona centrală. Cutia de transfer, demultiplicatorul de cuplu şi toate componentele sistemului de tracţiune au rămas toate de origine Tatra şi păstrează aceeaşi tradiţie atât de apreciată anterior. Configuraţiile de bază oferite la lansare sunt 4×4, 6×6, 8×8 şi 8×6. Versiunea cu 4 punţi poate avea 1 punte faţă şi 3 spate sau 2 punţi faţă şi 2 spate. Pentru cei ce ar avea nevoie de configuraţii mai mari şi mai speciale de atât, Tatra le poate oferi în continuare practic orice combinaţie dorită, de la 10×10 sau chiar până la un număr de 8 sau 10 punţi. Desigur, preluarea noii cabine de origine DAF a conferit noului camion Tatra şi acces la o serie de tehnologii noi digitale, inclusiv un sistem de monitorizare prin senzori şi camere video a zonelor oarbe, care identifică automat obstacole şi pietoni sau biciclişti. Acum şi noul camion Tatra poate avea oglinzi digitale, cu camere video mici plasate în exteriorul cabinei şi cu ecrane care să afişeze imaginile la interior. Dar acest sistem e opţional, întrucât mulţi şi-ar putea dori în continuare oglinzi standard pe un camion atât de specializat precum e Tatra. E curios că la prezentarea care a avut loc aseară în Koprivnice, Tatra a prezentat şi configuraţii de cap tractor simplu pentru noul camion Phoenix, cu doar două punţi. Însă, din câte comunică acum producătorul ceh, aceste camioane cap tractor au tracţiune pe ambele punţi, deci 4×4, acesta putând fi un factor foarte interesant de diferenţiere într-un segment în care Tatra nu putea foarte mare accent până acum.

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *