un tuk tuk alimentat cu hidrogen incearca sa demonstreze ca va putea sa inainteze 24 de ore cu doar 2 kg de hidrogen inaintea marii curse de la l 4037c23

Un tuk tuk alimentat cu hidrogen încearcă să demonstreze că va putea să înainteze 24 de ore cu doar 2 kg de hidrogen, înaintea marii curse de la Le Mans

Propulsia cu hidrogen şi pile de combustie a ajuns şi în segmentul celor mai simple şi elementare vehicule cu mai mult de două roţi, din câte există în trafic — tuk tuk-urile care-şi au originea în India. Un start-up francez, numit Systemics, a conceput un asemenea tuk tuk propulsat cu hidrogen, având în primul rând India în vizor, cu ideea că dacă miile de asemenea vehicule din oraşele aglomerate ar trece de la motoarele pe benzină în doi timpi la propulsia pe hidrogen, poluarea în. marile oraşe indiene s-ar reduce radical. un tuk tuk alimentat cu hidrogen incearca sa demonstreze ca va putea sa inainteze 24 de ore cu doar 2 kg de hidrogen inaintea marii curse de la l 4037c23 Ei bine, acum un asemenea tuk tuk va încerca să demonstreze în săptămâna de dinaintea marii curse de 24 ore de la Le Mans că el ar putea rezista să înainteze 24 ore, consumând doar 2 kg de hidrogen, având astfel şansa stabilirii multiplelor recorduri de eficienţă în acest tip de propulsie. Experimentul va fi divizat în două etape. Prima a avut loc astă noapte, timp de 12 ore, de ieri seară la 8, până dimineaţa la aceeaşi oră, iar a doua jumătate va fi parcursă de vineri seară la 9, până sâmbătă dimineaţa la 9, în ziua când va începe şi cursa de la Le Mans. Organizatorii de la Le Mans au acceptat această demonstraţie pentru că vor să creeze o categorie aparte dedicată vehiculelor cu hidrogen la Le Mans 24h, iar prin acest tuk tuk vor să trezească interesul publicului şi al echipelor să-şi dorească o asemenea clasă. Parametrii tehnici ai acestui vehicul sunt cât se poate de interesanţi — el are un rezervor de hidrogen de doar 700 grame, din care e alimentată o mini instalaţie cu pile de combustie, care produce 1 kW putere electrică. Electricitatea a direcţionată spre o baterie de 1,5 kWh capacitate, care poate transmite până la 5 kW putere electromotorului de propulsie. Astfel, bateria ia rolul de tampon în variaţiile de putere necesare propulsiei, iar scara mică a pilelor de combustie ajută mult la randament. De fapt, un asemenea tuk tuk are o autonomie de până la 300 km cu cei 0,7 kg de hidrogen! Deci, asta ar însemna un consum de circa 0,23 kg de hidrogen la 100 km! Desigur, într-un ritm mai intens de stabilire a unor recorduri la Le Mans, consumul ar putea fi mai mare, dar oricum 2 kg de hidrogen ar putea să-i ajungă pentru minim vreo 700-750 km!

O sursă: piataauto.md

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *